marți, 23 noiembrie 2010

Calea Incercarii

 



Calea incercarii precede calea invatarii si marcheaza in viata omului perioada in care el se alatura fortelor evolutive si incepe sa lucreze la construirea propriului caracter. 
El incepe cu seriozitate sa-si cultive calitati care el simte ca ii lipsesc, si se straduieste sa-si controleze sinele personal. El isi asambleaza corpul cauzal (corpul sufletesc) cu intentie, umpland orice fel de goluri care exista, astfel incat sa-l faca sa devina un receptor potrivit pentru Principiul Christic.
Calea Incercarii poate fi asemuita cu cele 9 luni de gestatie dinaintea orei nasterii, unde ora nasterii marcheaza inceputul primei initieri. 
Persoana aflata pe calea incercarii invata in principal sa se cunoasca pe sine, sa-si evalueze partile slabe, si sa le corecteze.
Aspirantul spiritual invata astfel bazele Intelepciunii Divine, si intra in clasele de incepatori. 
Clasele acestea se predau in spirit intre orele 22 si 5 dimineata, si fiecare elev este sub indrumarea directa a unui invatator spiritual de vibratie mai inalta. Invatarea se face ca la universitatile mari, exista ore de lectii, experimentari, examene, programarea incercarilor zilei urmatoare, si pe masura ce testarile sunt trecute cu succes, se face si avansarea. 
Fiecare este inregistrat si progresul sau este verificat cu atentie. Fiecare este cunoscut prin intensitatea propriei lumini.

Notele se dau deci in functie de marimea luminii emanate, de rata vibratiei, de puritatea tonului si de claritatea culorilor aurei.
Omul care merge pe calea Incercarii poate ca nu este constient de faptul ca urmeaza aceste cursuri, dar poate simti deja cateva schimbari:
1. activitate mentala crescuta.
2. capacitate crescuta de asimilare a ideilor, si de vizionare a planului de evolutie.
3. cresterea sensibilitatii psihice.
Numai cei care cauta initierea pentru puterea de a ajuta si binecuvanta pe cei din jur vor gasi implinirea dorintei lor. Motivele egoiste nu sunt permise.
Multi oameni care sunt considerati initiati sunt de fapt abia porniti pe calea incercarii, si multi sunt oameni care incearca sa faca bine doar in virtutea intelegerii date de mentalul lor, intelegere care le depaseste insa puterea practica personala.
Initierea Intaia
Aceste initieri se fac in spirit, pe masura ce fiecare trece prin incercari de viata care ii ajuta sa evolueze. Initierea intaia este primul pas in imparatia spiritualitatii. Din Incaperile Ignorantei se trece in Incaperile Invatarii, pentru a ajunge la Incaperile Intelepciunii. Lectia de baza din initierea intaia este stapanirea vehicolului fizic - corpul fizic. Asa-numitele "pacate" ale corpului fizic - lacomia, dorinta de alcool, comportamentul imoral in viata sexuala, nu mai constituie o problema. Discipolul care a intrat in initierea intaia nu mai accepta sa fie robul acestor vicii.
Prima initiere este deci "inceputul", si desi nu se vede aici prezenta sufletului, primul germene sufletesc a fost déjà vitalizat si adus in existenta. Chakra gatului este cea care are legatura cu initierea intaia, si in viata Christica (simbolul pentru umanitate) aceasta initiere s-a facut la nastere.
Constiinta Christica care se manifesta in vietile celor care lucreaza cu initierea intaia ii pune in fata cu lectii de responsabilitate, iubire neconditionata, si serviciu. Un sfert din corpul fizic este deja compus din Lumina Spirituala dupa aceasta initiere.
Initierea a doua
Lectia principala din initierea a doua este controlul vehicolului astral si emotional. 
Este cea mai grea initiere si poate sa dureze multe, multe vieti. Insa atunci cand a fost asimilata, initierile a treia si a patra urmeaza in succesiune rapida, poate chiar in aceeasi viata. Aceasta initiere se ocupa de controlul dorintelor. Natura inferioara devine usor de controlat, elemental astral este de asemenea controlat dupa dorinta, si corpul emotional devine pur, limpede si senin. 
In viata Christica aceasta initiere este cunoscuta ca "Botezul"
Cuvintele cheie in aceasta initiere sunt dedicatia, incantarea si devotiunea. Dedicatia duce la incantare, care este apoi inlocuita de devotiune. Emotiile sunt stapanite, si factorul mental capata o importanta din ce in ce mai mare. Libertatea devine cuvantul cheie al celui care lucreaza cu initierea a doua. Sensibilitatea egoista a sinelui inferior este din ce in ce mai usor de controlat. 
Corpul fizic este acum pe jumatate compus din Lumina Spirituala.
Initierea a treia.
Aceasta initiere aduce in continuare stapanirea corpului mental. Este cunoscuta si ca "Uniunea cu Sufletul". Constiinta celui care a atins initierea a treia este intrepatrunsa de Suflet, el/ea devenind una cu sinele sau superior. Intreaga sa personalitate primeste lumina de deasupra, mentalul inferior sau dorintele josnice nu mai au puterea de a-l controla, si vibratia personalitatii sale este de un grad foarte inalt. Aceasta se considera a fi prima initiere majora, unde mentalul devine deschis la idei, impulsuri si cunoastere intuitiva venita direct din planul sufletesc. 
Discipolul primeste energie sufleteasca, si cunoaste gruparea sufleteasca de care apartine. 
Acumularea cunostintelor se face extrem de rapid, energiile corpului cauzal devenindu-i accesibile. Corpul fizic este acum trei sferturi Lumina Spirituala. 
Discipolul este indrumat direct de catre aspectul monadic, fara sa mai fie nevoie sa-si exteriorizeze sufletul ca intermediar. La aceasta initiere discipolul a stapanit capacitatea de a folosi forta gandului, si a inteles legile creative ale constructiei mentale. In viata Christica aceasta initiere este manifestata ca Transfigurarea sau Schimbarea la Fata. 
La aceasta initiere este deschis al treilea ochi si polarizarea se face pe alt nivel, mai inalt. 
Daca la initierea a doua polarizarea s-a facut pe corpul astral si emotional, la initierea a treia polarizarea se face pe corpul mental.
Dupa aceasta initiere discipolul si-a invatat teoretic si practic legile propriei naturi, si materia celor trei corpuri a devenit relativ pura. 
Mai mult decat forma fizica, pozitia dominanta este luata de catre Suflet. Un voltaj extrem de puternic de energie spirituala trece prin asemenea persoana, ca printr-o bagheta.
Initierea a patra
Initierea a patra este cunoscuta ca "renuntarea".
Renuntarea la viata personala pentru un scop mai mare este simbolizata prin crucificarea personalitatii, si trecerea se face de la sinele sufletesc catre o viziune mai larga, mai universala, in planul spiritual.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu