vineri, 9 septembrie 2011

Intalnirea cu marea

 

Marea ...fiinta draga de care imi era atat de dor !
Nu am stiut ca o sa  ajung la mare...totusi in adancul sufletului imi doream acest lucru ...si s-a intamplat .
A fost o regasire , o reintalnire dupa cativa ani .
Marea ma astepta in acelasi loc si era dornica sa-mi vorbeasca.
Eu insa aveam nevoie de putin timp....sa o privesc , sa o simt ...sa-mi amintesc.
Era atata armonie ! Parea o continuare a cerului ...incercam sa o cuprind cu privirea si  ...era de necuprins.
Era calda , primitoare , stravezie si ....matasoasa , plina  de sclipiri de parca toate stele din cer coborasera acoperind-o cu o mantie stralucitoare .
M-am apropiat ca un copil , onorata de hainele de sarbatoare pe care marea parea ca le-a imbracat pentru mine si am ascultat-o cu toata fiinta mea.
Simteam nisipul ud  sub talpi si mangierea dragastoasa a valurilor inspumate pe glezne si auzeam vocea marii care soptea continuu...."Fata draga ....fata draga ......"
A fost coplesitor pentru ca era atata iubire si niciun alt cuvant....ca si cand si ea si-ar fi dorit atata timp sa ma revada.
Am stat vrajita pe tarmul marii....ascultand vocea ei...am piedut notiunea timpului  sau poate timpul nu a mai existat pentru mine si mare ....pentru ca am devenit chiar marea.....eram de necuprins , atat de vie , atat de calda , ma miscam cu toata fiinta mea spre tarm  si deveneam spuma ....intr-o revarsare de iubire , ca sa ma regrupez , sa ma retrag in adancul fiintei mele pentru a reveni mai puternica ....mai vie ....mai inspumata ! Atunci am auzit ceea ce-mi vorbeam marea in inima .....
"Ca uneori desi este posibil sa-ti fuga pamantul de sub picioare, asa cum apa imi fura cu fiecare val nisipul de sub talpi .....totusi ....in adanc si nu la suprafata e atata iubire in aceasta incercare care-ti dovedeste cat de puternic poti fii daca iti poti gasi  ancora  si daca  poti privi  acolo ...departe ....unde marea in ea insasi e atat de linistita ......
Ca numai la periferia fiintei tale traieste nelinistea .
Si ca atunci cand nu esti in tine poti fi vulnerabil si supus influentelor exterioare .....iar acolo , inauntru , in interior te afli  in siguranta si in echilibru.....! "

Si peste toate cuvintele ....se auzea muzica valurilor ....
Mare draga....marea mea draga .....te voi purta mereu in inima  mea ,
PE CURAND !

                                                                                           de Florys

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu